top of page

Jsme Gabriela a Elizabeth a spojila nás láska k tradičním řemeslům.  Vystudovaly jsme Design módních doplňků na škole textilních řemesel, kde jsme objevily, jak moc jsou nedokonalosti v ruční tvorbě dokonalé.

Učíme se nelpět, učíme se zpomalit a užívat si každý okamžik.

Touha po dokonalosti, po tom mít věci hned je totiž v řemeslu nedosažitelná

a naše tvorba nám to každý den připomíná.

Gabriela Hnízdilová

V roce 2013 jsem se dostala do třpytivého světa módy. Rychle jsem však zjistila, že za toto pozlátko se platí vysoká cena.

Přes různé pozice od Sales Assitant, Store Manager, Fashion Coach, Brand Manager a stáže, kde jsem např. psala články do módních časopisů a vybírala outfity do videoklipů, jsem měla možnost nahlédnout do různých etap fashion industry a lépe pochopit, jak tento ohromný kolos funguje.


Narážela na nepochopitelné dysfunkce této překrásné iluze, kterou móda prodává a dostala jsem se k neziskové organizaci Fashion Revolution. V roce 2018 jsem se v Austrálii stala Student Ambassador této neziskovky a začala jsem šířit myšlenku módní revoluce. To mi dalo nový impuls dělat věci odlišně a očistit tak jeden z nejšpinavějších průmyslů na světě, udělat ho lepší.

Tato cesta mě dovedla až k tradičním řemešlům které se ani nemohou snažit s rychlou poptávkou soupeřit. Nesou v sobě však vyšší hodoty, jako je kvalita zpracování, unikátnost designu a neopakovatelnost prožitku z věci. 

I přes to, že mi někdy móda připadá nedůležitá a že se na ní plýtvá zbytečně zdrojů a škodí životnímu prostředí, tak si zkrátka nemůžu pomoct od touhy jí tvořit. Věřím totiž, že taková být nemusí. Můžeme si dál užívat neomezené barevnosti, neskutečné tvary a krásné látky a vyjádřit sami sebe pomocí oblečení a zároveň být ohleduplní k lidem i životnímu prostředí. Doufám, že když budou mít lidé větší výběr v ohleduplné módě a její vzhled nebude jen odrážet ekologický původ, tak si jí častěji zvolí před fast fashion výrobky.

 

Ohleduplnost mých doplňků je pro mě prioritou, ale snažím se, aby jejich vzhled nebyl omezován tím, že by na nich musela být patrná šetrnost k životnímu prostředí, ale aby tyto vlastnosti byly samozřejmostí, a vzhled měl své vlastní téma. Podstatné téma skryté za precizním designem. 

Elizabeth Foltmanová
bottom of page